2017/01/17

Czapki z futrzanymi pomponami | 3 pomysły DIY


Witajcie w nowym roku kochani, jak wasze postanowienia noworoczne? Ja w tym roku odpuściłam sobie ta listę, po co się rozczarowywać że znowu nie wyszło? W tym roku podchodzę na luzie, jedyne moje postanowienie a raczej może życzenie to: lepsza organizacja w życiu, w domu, na blogu, wszędzie!  Na razie wychodzi kiepsko...więc trzymajcie kciuki :)
  Przejdźmy do posta: dziś chciała bym pokazać wam jak zrobić ciepłe i modne czapy, tanio i szybko czyli tak jak lubię! Przerób starą czapkę lub zrób nową od podstaw z recyklingowych materiałów.
  Dzięki modzie "pomponowej" polubiłam czapki, na szczęście! bo zima w tym roku na prawdę nie oszczędza.






CZEGO POTRZEBUJEMY DO ZROBIENIA TRZECH CZAPEK :

- stara czapka, bluza/spodnie dresowe , sweter
- 3 małe kawałki sztucznego futra
- igła, nitka, nożyce

instrukcje:

1. CZAPKA "DRESÓWKA"


Pierwszą czapkę wykonuję ze spodni dresowych, można też wykorzystać starą bluzę, zależy jaką rzecz posiadamy i możemy/chcemy przerobić na inną.
 Z nogawki wycinam kształt czapki, w tym przypadku musimy zaszyć ostrożnie tylko górę (zdj.2).
Przechodzimy do zrobienia pompona: z futerka wycinamy okrąg i przeszywamy (zdj.3), nitkę
mocno pociągamy w ten sposób pompon nam się ściągnie w kulkę. Pompon wypełniamy watą
zaszywamy i solidnie przyszywamy do naszej czapki.
Jak widzicie czapka z dołu jest surowo wykończona, jeżeli wam to przeszkadza czapkę można wywinąć dwa razy i po problemie.
 


2. STARA-NOWA CZAPKA


W tym DIY wykorzystujemy starą zwykłą czapkę, moja to na prawdę mega staruszka,  teraz jest moją ulubienicą! W tym przypadku musimy zrobić tylko pompon tak jak w pierwszej instrukcji 
i przyszyć go do czapki.


3. CZAPKA SWETROWA


Czapkę zrobiłam ze starego swetra, gwarantuję wam że znajdziecie podobny w sh nawet za 1zł! Takie czapki kosztują teraz kilkadziesiąt zł. więc to świetna oszczędność.
Sweter wywlekamy na lewą stronę i powoli, ostrożnie wycinamy kształt czapki (najlepiej posłużyć się czapką w którą aktualnie używamy) Czapkę dokładnie zszywamy 2 lub 3 razy tak aby się nie popruła. Robimy pompon i przyszywamy. gotowe :)







Świetnym pomysłem jest również zrobienie czapki z dwoma pomponami ala miś, lub czapki dla mamy i dziecka z takiego samego materiału i w takim samym kolorze.

Mam nadzieję że moje wam się podobają.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!



12 komentarzy:

  1. Haha tez sobie darowałam noworoczne postanowienia po prostu trzeba działać :P,trzymam kciuki za organizację !

    Z tych trzech czapa z dresów-y jest moją ulubioną świetny pomysł <3
    akurat na ta zimę im więcej czapek tym lepiej xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie!!! :) trzymaj trzymaj wszystkie trzymane kciuki na pewno mi sie przydadza :D

      powiem Ci ze zze nie sądziłam ale mega ciepla jest!

      Usuń
  2. Ekstra!!! Aż nabrałam ochoty na przeróbkę jakiegoś ubrania :) Muszę się w weekend tym zająć ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra czapy !! Ostatnia najpiękniejsza!! Zdolniaszka !!

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkie wyglądają fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają super i pasują Ci! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje! :) jeszcze żebym lubiła chodzić w czapkach to było by super! :D

      Usuń
  6. Nie wiem czemu umknął mi ten post ale na komentarz nigdy za późno ;) super czapy bardzo mi się podobają, a najbardziej chyba szara ♥

    OdpowiedzUsuń